Telefon: 506-267-607 - ul. Przeskok 2, 509-107-705 - ul. Kleszczowa 18     E-mail: salon@good-look.com.pl

Badanie wzroku

JAK DBAĆ O WZROK?

Ewolucyjnie nasze oczy nie są przygotowane do warunków jakie przyniosła cywilizacja. Praca i wiele codziennych czynności zmusza je do funkcjonowania na bliskie odległości, przy ciągłym napięciu, do czego nie są przystosowane.

Zanieczyszczenie środowiska i wysoko przetworzona żywność tylko pogarszają sytuację przeciążonego narządu wzroku. Zaniedbując działania profilaktyczne skazujemy się na problemy ze wzrokiem.

BADANIA

regularne kontrole ostrości wzroku pozwalają w porę zareagować, jeśli pojawi się wada wzroku; odpowiednia korekcja zapobiega zmęczeniu oczu i zatrzymuje lub opóźnia proces pogłębiania się wady
szczególnie ważne jest przestrzeganie terminów wizyt kontrolnych przez użytkowników soczewek kontaktowych, którzy są bardziej narażeni na powikłania

PRZEMYWANIE OCZU, OKŁADY

przemywanie wodą brzegów powiek zmniejsza ryzyko przedostania się do oka bakterii i wirusów
przemywanie naparami ziołowymi lub robienie z nich okładów, które łagodzą podczas stanów zapalnych i ożywiają zmęczone oczy (świetlik, rumianek, lipa, koper włoski)

ZAPEWNIENIE ODPOWIEDNICH WARUNKÓW

odpowiednie oświetlenie (300-­700 luksów) i odległość (45­-75 cm) od monitora podczas pracy przy komputerze
zapewnienie optymalnej wilgotności (40-60%)
unikanie dymu tytoniowego
częste wietrzenie pomieszczeń
robienie przerw w pracy i proste ćwiczenia rozluźniające
w razie konieczności stosowanie kropel nawilżających

ODPOWIEDNIA DIETA

spożywanie dużej ilości płynów sprzyja nawilżeniu oka
składniki odżywcze wpływające na funkcjonowanie oka i chroniące je przed chorobami to przede wszystkim:
witamina A/ β-karoten (marchew);zapobiega kurzej ślepocie
witamina C (czarna porzeczka, owoce cytrusowe, papryka) to silny przeciwutleniacz
witamina E (oliwa, orzechy, mango, liście rzepy) to również
przeciwutleniacz, chroni przed zaćmą i zwyrodnieniem plamki żółtej
karotenoidy, w tym luteina i zeaksantyna (szpinak, sałata, kapusta, brokuły, żółte i pomarańczowe owoce i warzywa) zmniejszają ryzyko zaćmy, chronią oko przed szkodliwym promieniowaniem
antocyjany (borówka czernica) uelastyczniają naczynia włosowate, uszczelniają nabłonek
cynk zapobiega pogarszaniu wzroku w związku z wiekiem

OCHRONA

używanie okularów przeciwsłonecznych z filtrami UV w słoneczne dni
używanie okularów ochronnych podczas uprawiania sportów (okulary do pływania czy gogle do jazdy na nartach)